keskiviikko 21. heinäkuuta 2010

Oon nyt ollut viikon Uudessa-Seelannissa ja just tappelin puoli tuntia tietokoneen kanssa :D Ostin nettitikun ja se ei toimi ihan täydellisesti (tai mä en vaan osaa käyttää sitä).

Eka viikko on kyllä ollu hieno. Lennot kesti lähes kokonaan sen kaks päivää, 30 tuntia lentokoneessa ja järjettömästi aikaa lentojen välissä kentillä. Nukuin jonkun 5 tuntia koko kahden päivän aikana, mutta ihmeen vähän väsytti sen jälkeen :)

Ensimmäiset pari päivää olin vaihtarijärjestön Soft Landing Campilla, jossa oli Uuteen-Seelantiin tulleita vaihtareita pohjoismaista ja Japanista. Käytiin kattomassa kiivejä, niitä lintuja, jotka oli tosi söpöjä. Lisäks käytiin Gravity Canyonissa, jossa kokeilin Flying Foxia, mikä oli älyttömän hienoo! Mulla on siitä video, näytän sen sitten joskus kun tuun Suomeen, jos muistan vielä sillon.

Isäntäperheeseen tulin viime perjantaina. Mun perheessä on vaan hostäiti ja -isä, jotka on tosi mukavia. Talo on jättimäinen ja täällä on oikeesti puutarhassa kaikkia mahollisia kasviksia. Me syödään koko ajan mandariineja, kun niitä on niin paljon :D Täällä on nyt talvi, eli kaikkialla on kylmä. Talot ei oo Uudessa-Seelannissa niin lämpösiä kun Suomessa, mutta mulla on sähköpeitto (electronic blanket, en tiiä onko sillä jotain oikeeta nimee suomeks), niin ei palele yöllä.

Kouluun menin maanantaina, ja tuntuu ihan kivalta paikalta. Siellä on 17 muuta uutta ulkomaista oppilasta alottamassa samaan aikaan, ei ainakaan oo mitenkään yksinäinen olo :D Mun pitäis pitää koulupukua, mutta en oo vielä kerinny ostamaan sitä, joten oon ollut nää pari päivää vielä omissa vaatteissa.

Ostin paikallisen SIM-kortin puhelimeen, ja jotenkin mun kaikki vanhat numerot jäi vanhalle kortille. Oli sen verran tuskasta saada se toimimaan, etten viitti enää alkaa vaihtelemaan niitä. Jos tulee jotain asiaa, niin pistäkää viestiä fb:ssä tai sähköpostilla :)

9 kommenttia:

  1. Jes, pääsit vihdoinki kirjottelee tänne!
    Kuulostaa tosi ihanalta, oon oikeesti niiin kade ku vaan voi olla :)
    T.Anniina

    VastaaPoista
  2. Heeei sait päivitettyy vähä uutta matskuu tänne! Aaaa flying fox kuulostaa jännältä mitä ikinä se sitte onki. No ei se mitää jos sul ei oo koulupukuu, voit ain pitää sitä meijä antamaa HELSINKI paitaa :D
    KESÄterkkuja Marlenalta

    VastaaPoista
  3. mooi!! kiva kuulla että viihdyt siellä eikä ainakaan ole iskenyt pakokauhua ja koti-ikävää ;D. joo, käytä vaan sitä helsinki-paitaa ahkerasti! laita sitten kuvia tulemaan kun ehdit! kuinka kylmää siellä on? voit tuoda mulleki sähköpeiton, ku palelen aina talvisin ;). kirjoittele taas tänne kun ehdit!! :DD

    VastaaPoista
  4. VÄÄÄÄÄHHH!!:D
    Kiva ku on kivaa.. ;)
    Ei sen numeroiden vaihtaminen nyt niin vaikeeta oo, sä et taaskaa vaa osaa. :))
    Mikä hitsin supermies sä luulet olevas, 30 h ja vaan 5 h nukuttua?! :DD No, mä en ois varmaa nukkunu noitakaa viittä.. :)
    Aika jännä muute tää koko aikaero-juttu... mä oon ihan sekasin kaikesta.. :) välillä katon omasta puhelimestani NZ:n aikaa.. :)) Usein sä kyllä jo nukut sillo. :)
    Olin kattoos sitä Musee ja se oli aivan mahtavaa.. ja paloin tän kesän osalta siellä.. :)
    Kirjottele taas pian! Morso ja terveisiä kotimaasta ja Haapamäeltä.

    VastaaPoista
  5. HEIPPA ! vähän siistiä, että kirjotit tänne jotain. oon joka päivä käynyt katsomassa. (: kuultiin ristolta sun matkalaukku häslingistä, onneksi tuli perille kuitenkin. :) risto poikkes jollaki työreissulla niin meijän kautta sillee niin kuultiin vähä juttua sitte. :D
    kuullostaa oikein mahtavalta, JA KUI NUKUIT NIIN VÄHÄ? olin satavarma että nukut koko aika. jotenki kuullostaa erikalta: koneen kans sählinkiä ja sim-kortin. :DD ja phah, OOT KOULUS. mää en mee vielä pitkään aikaan. muuta aihetta mulla ei ookkaan lällätellä ku oon ehkä vähän jotenkin kateellinen tai jotain..

    VastaaPoista
  6. Wau! Upeeta :) Olisinpa siellä. Kuulostaa just siiistilt! Millast enkkuu ne puhuu, onks se vähä niinku aussislangii? Onks sun puhe sujunu? :D

    Nam vähä kiva puutarha! Kelpais kyl meitsillekki. Hyi lento kuulosti kyl aika kuolemalt :o Meikä lähtee huomenna Italiaa futisturnauksee, hah vaa kai joku 4h lento. Mut juu olipa upeeta kuulla sieltä päin muaailmaa <3 T: MERSU!

    VastaaPoista
  7. Tosi kiva, että kaikki on sujunu toistaiseksi hyvin. Carkin rippipiskeissä oli viikonloppuna paljo porukkaa ja aika moni lähetti terveisiä Erikalle.
    Ei kun koetahan pärjäillä!
    RSu

    VastaaPoista
  8. mikäs matkalaukku häslinki sulla on ollut? käy muute katsoo fb:sta kuvia mintusta, vilman kissatsa, se on nii söpö :) <3

    VastaaPoista
  9. moi!

    Ihana lukea sun blogia. Mä yritän jo toista kertaa kommentoida, mutta puhelimen kautta on vähän ongelmaa. Muistatko kun lupasin että luen ainakin yhden englannin kielisen kirjan sun vaihtari vuoden aikana? Mä olen aloittanut sen... Mukavaa viikonloppua ja terkkuja host vanhemmille. Tv äiti

    VastaaPoista